Pages

Thursday, February 23, 2012

Islam 2012

Thursday, February 23, 2012
Chinese Convert to Islam in Hong Kong - January 2012


Saya amat terharu bila menyaksikan video ini, dimana  seorang wanita yang asalnya beragama Kristian menangis terisak-isak setelah mendapat cahaya Islam. Beliau merasakan hatinya tersentuh dengan kebaikan Islam dan justeru itu membuka hatinya untuk memeluk Islam. Sebagai seorang yang telah mendapat hidayah dari Tuhan beliau berhasrat untuk mendalami Islam.

Selepas Peristiwa 11 September 2001 terdapat ramai wanita   Amerika Syarikat, Eropah memeluk Islam. mengikut laporan CNN kini terdapat kira-kira 1.5 jura rakyat Amerika telah memeluk ugama Islam selepas peristiwa 9/11.


CNN - after 9/11 she converted to ISLAM, this is WHY ?

NBC NEWS: 20000 Americans Convert To ISLAM Each Year 

Peristiwa pengeboman World Trade Centre, New York pada 9 September 2001 atau lebih dikenali dengan 9/11 telah mendorong ramai pengganut agama Kristian memikirkan semula kebenaran agama mereka. Jadi mereka membaca dan mengkaji Al Quran yang telah diterjemahkan di dalam bahasa Inggeris dan kebanyakkan yang membaca terjemahan Al Quran itu akhirnya tertarik dengan Islam dan seterusnya mengucapkan dua kalimah syahadah. 


Peristiwa 9/11 juga telah memberikan hidayah kepada penduduk-penduduk di Eropah, terutamanya di United Kingdom-sekutu utama Amerika dalam perang melawan keganasan(war against terrorism) yang ditaja oleh polis dunia.


Kebangkitan Islam di dunia barat sejak akhir dekad ini bukan kerana peristiwa 9/11 sahaja tetapi ia berkait rapat juga dengan kerja-kerja amal yang dilakukan oleh aktivis-aktivis sosial mereka di negara-negara Timur Tengah seperti Palestin, Iran, Iraq dan lain-lain. Penglibatan ini telah membuka minda mereka kepada konsep keadilan Islam yang selama ini mereka mengatakan bahawa Islam itu adalah agama yang tidak adil ganas dan fanatik. 


Diantara wanita-wanita Eropah yang telah memeluk Islam  ialah Lauren Booth, seorang wartawan dan pengacara terkenal dan juga ipar kepada bekas Perdana Menteri United Kingdom, Tony Blair. Lihat video dibawah ini mengenai pengakuan beliau.

How I Came To Islam
Seorang lagi ialah pengacara muzik di stesen television MTV Europe Kristiane Backer.



Sebahagian video BBC mengenai "Muslim Convert" di UK

BBC NEWS European Converting To Islam

Why Do People Convert To Islam? - BBC Radio 5 Live

BBC NEWS : Islam is the fastest-growing religion in London

0 comments:

 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket